W ramach projektu pedagog spotykał się z młodzieżą kilka razy w tygodniu. W czasie spotkań zostały zorganizowane 4 wycieczki rowerowe, w tym dwie dwudniowe (możliwe do zrealizowanie dzięki zakupowi trzech rowerów, a następnie w ramach projektu trzech następnych), jeden spływ kajakowy, jednodniowa wycieczka samochodowa na zwiedzanie Twierdzy Modlin tzw. „Przygoda w Twierdzy” z możliwością obejrzenia rekonstrukcji bitwy z września 1939. Odbywały się regularne wyjścia na pizzę lub hotdogi realizowane w ramach dożywiania uczestników projektu. Ponadto odbywały się piesze wędrówki połączone z treningami survivalowymi - nauka pokonywania grząskiego terenu, rozpalania ogniska w czasie deszczu, budowa zimowego szałasu, pływanie pontonem i wiele innych.
Młodzież uczestnicząca w projekcie brała udział nie tylko w przedsięwzięciach, których realizacja wymagała poniesienia kosztów, ale także tych nieodpłatnych, ogólnodostępnych, ale przez nią dotąd nie zauważanych, takich jak spotkanie z uczestnikami wydarzeń września 1939 (np. w ramach Wyszkowskich Obchodów 70. Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej), koncerty, seanse filmowe w tym również historyczne, wystawy plastyczne i fotograficzne organizowane i finansowane przez gminne placówki kulturalne.
Młodzież biorąca udział w projekcie zaczęła regularnie przychodzić na zajęcia – nie trzeba było ich szukać na osiedlach i ulicach Wyszkowskich. Sami z własnej inicjatywy zaczęli szukać pedagoga i nawiązywać z nim kontakt. Stworzyli grupę i sami zaczęli ją nazywać „Paka Grajcyli” lub „Grajcyli Skład” , wystąpili z propozycją wykonania koszulek z takim napisem.
Chłopcy poznali ciekawe formy spędzania wolnego czasu, poszerzyli krąg znajomych o ludzi „z pasja”, zobaczyli jak można żyć inaczej i jak wiele jest przed nimi różnych możliwości spędzania wolnego czasu, rozwijania własnych zainteresowań – jest w czym wybierać, tylko na wszystko trzeba zapracować.
Młodzież uczestnicząca w projekcie brała udział nie tylko w przedsięwzięciach, których realizacja wymagała poniesienia kosztów, ale także tych nieodpłatnych, ogólnodostępnych, ale przez nią dotąd nie zauważanych, takich jak spotkanie z uczestnikami wydarzeń września 1939 (np. w ramach Wyszkowskich Obchodów 70. Rocznicy Wybuchu II Wojny Światowej), koncerty, seanse filmowe w tym również historyczne, wystawy plastyczne i fotograficzne organizowane i finansowane przez gminne placówki kulturalne.
Młodzież biorąca udział w projekcie zaczęła regularnie przychodzić na zajęcia – nie trzeba było ich szukać na osiedlach i ulicach Wyszkowskich. Sami z własnej inicjatywy zaczęli szukać pedagoga i nawiązywać z nim kontakt. Stworzyli grupę i sami zaczęli ją nazywać „Paka Grajcyli” lub „Grajcyli Skład” , wystąpili z propozycją wykonania koszulek z takim napisem.
Chłopcy poznali ciekawe formy spędzania wolnego czasu, poszerzyli krąg znajomych o ludzi „z pasja”, zobaczyli jak można żyć inaczej i jak wiele jest przed nimi różnych możliwości spędzania wolnego czasu, rozwijania własnych zainteresowań – jest w czym wybierać, tylko na wszystko trzeba zapracować.
Zmiana ta została zaobserwowana przez opiekunów, a głownie samego pedagoga, który systematycznie z nimi się spotykał, rozmawiał i organizował zajęcia, spędzał z nimi dużo czasu , często w warunkach niekonwencjonalnych (zmęczenie), wpływających na ukazanie takich cech charakteru, jakie na co dzień nie są eksponowane.
Andrzej Grajczyk, Stowarzyszenie Inicjatyw Społecznych "WIATRAK"
Jeśli chcesz przekazać na nasze działania 1% podatku, w PIT wpisz:
„WSPÓLNA DROGA” UNITED WAY POLSKA KRS 000 007 1715, dopisek: Stowarzyszenie WIATRAK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz